Visits: 28

کاربرد هوش مصنوعی در هوشمندسازی محیط­ زیست:

هوش مصنوعی در محیط زیست

افزایش سریع در کمیت و پیچیدگی داده­ هایی که به صورت روزانه در حوزه­ ی دانش محیط­ زیست تولید می­ شوند، نیاز به ابزارهای تحلیل داده را افزایش داده ­اند. در سال­ های اخیر، یادگیری ماشین که یکی از شاخه­ های مهم هوش مصنوعی است، توانسته است مزیت­ های انکارناپذیری را برای آشکارسازی الگوهای نهفته و استنباط همبستگی­ ها در مواقعی که روش­ های تحلیلی سنتی مبتنی بر دانش فردی با محدودیت­ ها و چالش­ هایی مواجه می­ شوند، نشان دهد.

نمایش تغییرات آب­ وهوا به هدف کنترل آن در جنگل:

در زمینه­ ی کنترل آب­ و هوا در جنگل­ ها، به دلیل امکان جمع ­آوری داده­ ها به صورت لحظه­ ای، می­ توان از الگوریتم­ های یادگیری ماشین مانند درخت تصادفی، شبکه­ ی عصبی مصنوعی، مدل خطی عمومی، افزایش گرادیان و غیره برای پایش تاثیر تغییرات اقلیمی در تنوع زیستی استفاده نمود.

هوش مصنوعی در محیط زیست

هوش مصنوعی در محیط زیست

کاربرد هوش مصنوعی در کلاس­ بندی رخدادهای آتش­فشانی – لرزه­ ای:

اینترنت اشیا

یکی از تاثیرگذارترین مولفه ­های پایش وضعیت آتش­فشان­ ها، تشخیص و پیش­بینی خودکار رخدادهای آتش­فشانی – لرزه­ای است. سیستم­های هشدار رخدادهای آتش­فشانی اکتشافی هستند و براساس ورودی کاربر به آهستگی به ­روزرسانی می­ شوند. با وجود امکان جمع­ آوری اطلاعات مرتبط با وضعیت آتش­فشان­ ها با استفاده از سنسورها و تصاویر ماهواره­ای، امکان تشخیص زودهنگام فوران با استفاده از داده­ های لرزه­ نگاری بلادرنگ با استفاده از محاسبه سری زمانی و الگوریتم­ های جنگل تصادفی وجود دارد.

اینترنت اشیا

هوشمندسازی

کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی هوشمند:

تاکنون کشاورزها از روش­ های کشاورزی سنتی استفاده نموده ­اند. این روش ­ها دقیق نیستند و منجر به بهره­ وری و صرف زمان می­ گردد. می توان از الگوریتم­ های یادگیری ماشین برای پیش­بینی شرایط آب­ و هوایی و امکان بارندگی، تحلیل خاک، پیشنهاد محصولات مناسب برای کاشت و مشخص کردن میزان کودها برای افزایش دقت در انتخاب سیاست­ های کشاورزی استفاده نمود.

هوش مصنوعی در محیط زیست

کشاورزی هوشمند

دیدگاه ها بسته شده است